02 November 2013

Daddy Long Legs

Eh apa aimi buat dekat sini? haha macam dah lama tk mucul harini ada penyakit ape taktau rajin sangat nak tulis. Alaa, harini je pon yang rajin maybe lepas ni 2 bulan akan datang baru nak sambung tulis kot, siapa tahu~

Sebenarnya ada banyak yang nak cerita, dari downfloor tadi dah fikir macam-macam nak tulis tapi tengok tajuk la haha. Apapun, about my updates, aku dah habis pmr. hip hip hollay!! jangan cerita dekat aku pasal apa yg aku kena hadapi tahun depan sebab sekarang ni schedule aku tengah penuh dengan tidur, makan dan movie =)

Tadi tetiba teringat pasal daddy long legs, so aku pon search la movie dia. Korean movie. Okay, aku tau tak semua orang suka korea so entah la sebab aku rasa bukan ada siapa pon yang baca blog ni heheh so I'm coming through~
Movie dia ni genre sedih, bagitau siap-siap heheh. Aku suka sangat tengok movie sedih lepastu bila dh ending mula la menyesal la, kutuk scrip writer la. Cerita dia pasal macam invisible love, aku ni datang je cerita cinta mula la nak bergulung jari. If you know what I mean. Aku suka sangat hero dia sebab nampak macam nice guy walaupun zaman sekarang semua perempuan tergila-gila bad guy eheh sejak bila aimi ni suka pasal lelaki ni? hehe ^^ Btw, daddy long legs ni ada anime jugak tau!

Sebenarnya aku dah tengok dah movie tu tahun lepas, tapi disebabkan aku ni jenis selalu lupa, tengok kali ke-2 pon still tak ingat jalan cerita dia macam mana heheh. This is kind of a gift to me, I suppose so.

Daddy Long Legs, my favourite 


Okay yang ni novel dia, aku beli tahun lepas juga lepas tengok movie tu. Sebenarnya daddy long legs ni asal daripada novel english, so movie tu macam buat balik la tapi jalan cerita dia lansung tak sama pon macam dalam novel ni. Anyway, I enjoyed both the novel and the movie.

Aku suka sangat novel tu, kalau orang minta pinjam pon, belum tentu aku nak bagi heheh. Padahal bukan ada nak pinjam pon sebab aku rasa plot dia ni bukan semua orang suka, aku ni macam one of a kind (apehal aimi ni tetiba ja duk puji diri sendiri). Novel ni macam ada student ni dia hantar surat dekat daddy long legs dia sebab DLL ni suka hantar gift dekat dia and disebabkan DLL juga dia dapat masuk boarding school. Bentuk novel ni semuanya macam surat, best tau! (tetiba promote pula)

Masa aku beli dulu, aku tanya penjual tu. Dia macam gelak dekat aku, dia whisper dekat kawan dia "budak tu minta buku encik kaki panjang" ha ha, bahasa melayu memang pelik pon tajuk dia. Aku nak yang english punya novel tapi penjual tu kata ada bahasa melayu ja tu pon lepas dah macam sejam dia cari buku ni! Tapi aku ni macam pelik sikit, kalau novel melayu cepat je nak habiskan, kalau english punya tunggu tahun depan baru habis. Anyway aku enjoy sangat baca novel ni.

Aku harap aku pon ada daddy long legs, kalau ada memang aku kawin dengan dia. Kalau dia memang sama umur dengan ayah aku macam mana sebab tajuk dia ada "Daddy", macam mana kalau dia tu tak handsome. Aku ni bab mengarut memang no 1.

Last sekali, aku still tak recommend korang tengok movie dia sebab aku tahu tak ramai orang suka, haha. Aku tulis pon sebab nak luahkan perasaan je haha, sebab bukan semua semua kawan aku suka dengar luahan hati aku haha. *sedih tetiba* Apalagi cerita pasal movie korea lagi depa tak layan, uhuk uhuk :'(

Bye 
Thank you sebab baca ♥

see next time, k bai

1 comment:

Farrah Wahida said...

Woi!Baru ingat nak unfollow blog hang,sbb lama sgt tak update.Aku pernah membelek novel ini ,malangnya hatiku tak tertarik.Tapi nampak cambest kan.