03 December 2013

UKKM MRSM

Assalamualaikum. Urm setelah procrastinate beberapa kali, baru harini nk tulisnye pun. Okay so, urm.. aku ada ambil entrance exam nak masuk mrsm. Ingat lagi hari nak cari no pin mrsm tu, pusing satu penang semata-mata nak cari pejabat mara. 1st avenue yang susah nak jumpa pun, sampai terjumpa 3 kali hari tu sebab sesat dekat penang. Dengan segala susah payahnya, akhir sekali dapat juga aku no pin tu and last 26 november was the D-Day.

Semua orang yang tweet cakap 25 exam day, and baru aku ingat yang aku ni salah date ke apa. Actually, semua orang bukan sama sangat pun urm and well ada yang ambil exam 29 november. Seriously, I've never been any luckier than that day. Disebabkan aku ambil exam sehari lewat dari kebanyakan orang, ada banyak orang dah bincang soalan math and science. Ada yang sampai post soalan sekali dengan jawapan dalam blog. Seriously rasa thankful sangat-sangat. Soalan keluar sebiji-sebiji heheh.

And so...... the D-Day has come. Aku ambil exam dekat mrsm kepala batas sebab mrsm paling dekat dengan rumah aku, mrsm pdrm dah penuh and btw aku ambil sesi 2.... alasannya cuma sebab malas bangun pagi kalau ambil sesi 1 hahaha. Dari kulim nak ke sana lebih kurang 1 jam. Aku ni yang terlalu ikut arahan pun bawa bekal cewah haha padahal tak sempat mana pun nak makan sebab rehat dia dalam 10 minit je. Seriously mrsm tu cantik sangat, I mean banding dengan sekolah yang lain (urm dah mula la Aimi nak complain pasal keburukan sekolah sendiri). Anyway, I kind of shocked for the first time.. and surau dia pun cantik.

Aku ambil exam dekat makmal computer 1 and semua orang lelaki cuma ada sebilangan kecil je perempuan termasuk aku. Exam jawab guna computer and kena register dulu sebelum jawab. Math ada 40 Q for 75 minutes dan dengan alhamdulillah-nya kebanyakkan soalan dah jumpa semalam. For Science soalan kebanyakan pasal attitude bila buat experiment and yang lain pasal benda senang-senang, thank you thank you! btw science 50 question for 60 minutes. Masa first start tu punya la kalut takut tak sempat nak jawab semua, last-last belum tamat masa, aku dah mula jawab soalan keperibadian. Soalan keperibadian tak best la, semua soalan pasal nilai-nilai murni, aku ingat ada soalan pasal real life kita macam mana, anyway okay la jugak and dia ada 100 Q for 30 minutes. Okay yang ni pun aku jawab kalut-kalut sebab aku rasa mana boleh jawab 100 soalan dlm 30 minute, gila ke melainkan aku ni robot haha. Once again aku siap awal and keluar pun awal.

Sehari suntuk aku puasa sebab pagi tu tak breakfast since my tummies can't take any food in the morning. Masa rehat pula ibu ayah ambil beg aku bawa balik and dalam tu ada kit kat and air. Ibu ayah boleh pergi jalan-jalan, siap makan luar lagi T.T But okay la sebab lepas habis je terus pergi Secret Recipe untuk makan. For the conclusion, the exam was okay, walaupun sebenarnya math was freakin' hard u_u

ps : tak berharap sangat pun nak dapat mrsm. Kalau dapat 8A pmr pun alhamdulillah, Ya Allah tolonglah~

 and me before the exam, since my face is freakin' weird I place it with this cute octopus^^
Ibu buka mata! keke
 The yellow door is the computer lab for my exam, sorry uncle-uncle for uolls punya candid face
 this somehow reminds me of my primary school :/


Thank You!
xoxo♥

see next time, k bai

No comments: